Accueil > Actualités > Scolarité > Post-diplôme art 25-26 : Résultats des présélections

Du 03-10-2025 au 17-10-2025

Post-diplôme art 25-26 : Résultats des présélections

 

Liste des candidat·es présélectionné·es :

→ ALAOUI-FDILI Anaël
→ ALBARZAWI Amer
→ COELHO DE SOUZA Lyzandro
→ DEPOUTOT Anne
→ GEORGY Samuel
→ HABKI Amine
→ HUGONNIER Alix
→ KARAKAS Gizem
→ MADLON Jordan
→ NDOUMBE Elijah
→ PUGET Alexis
→ SALLENT Maroussia
→ SCHNYDER Sébastien
→ THALIEN Aliha
→ XUE Manling
→ ZHOU Jie

Les entretiens d’admission se dérouleront le jeudi 16 et le vendredi 17 octobre 2025.

Les 16 candidat.e.s présélectionné.e.s recevront une convocation par email. Ils/elles devront se rendre disponibles aux dates et horaires indiqués (heure de Paris, France). 
Les entretiens se dérouleront en présentiel ou par visio-conférence, aux choix des candidat·es.

Lors de cet entretien d'une durée de 20 minutes, chaque candidat·e est invité·e à présenter plus en détail son parcours, son projet et à expliciter ses motivations à intégrer le post-diplôme art de l’Ensba Lyon.

Composition du jury d’admission 
→ Morgan Labar, directeur
→ Nathalie Pierron,  directrice adjointe, études et recherche
→ Julie Portier, coordinatrice du post-diplôme art

La liste des candidat·es admis·es sera communiquée sur le site internet de l’Ensba Lyon le lundi 20 octobre dans la journée.

 

Nouvelle coordinatrice
Julie Portier -  coordination du post-diplôme art 

Julie Portier (1982, France) is an art critic, curator and teacher based in Lyon, where she has been running la Salle de bains since 2016. Over the years she has cooked up more than seventy exhibitions, books and performances, turning the space into a playground for rethinking what an exhibition can be, how artists and audiences meet, and how a small independent venue can still claim freedom of expression in a cultural field under pressure.
She has taught contemporary art history and theory at ESAAA (Annecy) and co-founded the Monstre MFA, a program designed to face the realities of today’s art world head-on—its economies, its ethics, and its possible alternatives. 
Writing is her way of making sense of it all: she has published hundreds of texts on artists of her generation, blending analysis with a taste for the literary and the humorous. Her interests drift toward practices that engage critically with the conditions of capitalism, and lately she has been looking at the power of the opaque, the understated, the not-so-explicit and the idea of “freedom” in arts, as this notion has been hijacked by conservative liberal rhetoric. She also contributes as an expert in the field of art and cultural policies, including as a member of the advisory board of the Fonds cantonal d’art contemporain in Geneva.

Contact
Alain Ailloud
alain.ailloud@ensba-lyon.fr